«Ощадбанк» блокує процес повернення переплат споживачам «Запоріжжяобленерго»

АТ «Ощадбанк» заблокував процес повернення переплат за електроенергію, спожиту до кінця 2018 року, клієнтам ПАТ «Запоріжжяобленерго».

За словами заступника генерального директора ПАТ «Запоріжжяобленерго» Михайла ГАВРИЛОВА, сьогодні (22 Лютого) енергокомпанія фактично позбавлена можливості повернути своїм споживачам кошти, які вони переплатили за електроенергію, спожиту до кінця 2018 року.

— До 31 грудня 2018 року включно на ПАТ «Запоріжжяобленерго» покладалися серед інших також функції електропостачальника на території Запорізького регіону. Відповідно до законодавства кошти, які споживачі сплачували за електроенергію, надходили на рахунок зі спеціальним режимом використання, доступу до якого сам електропостачальник не мав, і звідти спрямовувались до ДП «Енергоринок». Відкривалися такі рахунки у так званому уповноваженому банку, яким, за рішенням Кабміну, протягом багатьох років є АТ «Ощадбанк», — повідомив Михайло ГАВРИЛОВ.


Між ПАТ «Запоріжжяобленерго» та АТ «Ощадбанк» був укладений договір на касове обслуговування такого рахунку зі спеціальним режимом використання. Серед іншого, цей договір також передбачав повернення переплат за електроенергію споживачам енергокомпанії за її запитом.

— Втім днями, всупереч і цьому договору зокрема, і чинному законодавству в цілому, «Ощадбанк» відмовився повертати переплати наших споживачів, що надійшли на цей рахунок. Натомість керівництво цієї фінансової установи запропонувало нам здійснювати повернення коштів наших клієнтів з нашого є поточного рахунку. Подібне рішення «Ощадбанку», мʼяко кажучи, позбавлено будь-якої логіки — переплати, що надійшли на спецрахунок, отримав «Енергоринок», а повертати їх чомусь має «Запоріжжяобленерго», з власних вельми обмежених коштів, — констатував Михайло ГАВРИЛОВ.

Він також зазначив, що через наявність в енергокомпанії заборгованості із заробітної плати та за податковими зобовʼязаннями — а ці виплати згідно з законодавством є першочерговими — коштів на рахунках «Запоріжжяобленерго», достатніх для повернення переплат споживачам, просто фізично немає.

— Фактично сьогодні, через відмову «Ощадбанку» виконувати платіжні документи на повернення коштів зі спецрахунку, наші споживачі не можуть повернути собі свої ж кошти, які вони переплатили за спожиту до кінця 2018 року електроенергію — чи то у вигляді авансових платежів, чи то внаслідок помилкових розрахунків. У звʼязку із цим ПАТ «Запоріжжяобленерго» направило керівництву АТ «Ощадбанк» вимогу здійснити платежі з повернення грошових коштів споживачам і тим самим відновити їх законні права, — наголосив заступник гендиректора енергокомпанії Михайло ГАВРИЛОВ.